MATH 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Genel Matematik I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 101
Güz
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders matematiğin temel kavramları olan fonksiyonları inceler. Fonksiyonların grafikleri, limitleri, türevleri ve bunların uygulamaları anlatılır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonların özelliklerini hatırlayabilir ve kullanabilir.
  • Fonksiyonların limitlerini, sağ sol limitleri, sonsuza giden ve sonsuz değerli limitleri bulabilir.
  • Bir fonksiyonun sürekliliğini ve türevlenebilirliğini ayırt edebilir ve tanımlayabilir. Bunları teğet doğru denklemine ve ekonomideki gelir, gider ve kar kavramlarına yansıtabilir.
  • L’Hopital kuralını uygulayabilir.
  • Bağıl oranlar problemlerini çözebilir.
Ders Tanımı Fonksiyonlar. Limit ve Süreklilik. Türev ve uygulamaları.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fonksiyonlar, Temel fonksiyonlar, Grafikler ve Dönüşümler "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.1, 1.2
2 Temel fonksiyonlar: Grafikler ve Dönüşümler, Lineer ve Kuadratik fonksiyonlar. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.2, 1.3.
3 Lineer ve Kuadratik fonksiyonlar, Polinomlar ve Rasyonel Fonksiyonlar. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.3, 1.4.
4 Üstel Fonksiyonlar ve Logaritmik Fonksiyonlar, Limite Giriş. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.5, 1.6, 2.1
5 Limite Giriş, Sonsuz Limitler ve Sonsuzdaki Limitler. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.1, 2.2.
6 Süreklilik, Türev. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.3, 2.4
7 Tekrar.
8 Temel Türev Alma Kuralları, İşletme ve Ekonomide Marjinal Analiz ARASINAV "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.5, 2.7.
9 ‘e’ Sabiti ve Sürekli Bileşik Faiz, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Türevi. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.1, 3.2.
10 Çarpım ve Bölüm türevleri, Zincir kuralı. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.3, 3.4.
11 Kapalı Fonksiyonların Türevi "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.5.
12 Bağıl Oranlar "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.6.
13 L’hopital Kuralı "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.3.
14 Dönemin gözden geçirilmesi. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.6.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

"Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson.

Önerilen Okumalar/Materyaller “Thomas’ Calculus” by Finney, Weir, Giordano

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Ödev
8
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
13
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
2
Ödev
8
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
22
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest