LAW 300 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletme Hukuku
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LAW 300
Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Borçlar hukuku, ticaret hukuku, fikri mülkiyet hukuku, iş hukuku ve sosyal güvenlik hukukunun temel kavram, ilke ve müesseselerinin açıklanması suretiyle işletme hukuku hakkında genel bir kavrayış sağlamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ticari faaliyetlere ilişkin hukuki sorunları kavrayacak ve sağlıklı bir biçimde tartışabileceklerdir.
  • İlgili temel hukuki kavramları açıklayabileceklerdir.
  • İlgili hukuki terimleri doğru bir biçimde kullanabileceklerdir.
  • Farklı kaynaklardan hukuki bilgiler edinebileceklerdir.
  • Ticaret hayatıyla ilgili başlıca resmi makam ve kamu kurumlarını açıklayabileceklerdir.
  • Ticari faaliyetleri düzenleyen temel hukuki kuralları dikkate alabileceklerdir.
  • Ticaret şirketlerinin işleyişini kavrayabileceklerdir.
Ders Tanımı Borçlar Hukukunun temel kavramları, ticaret hukukunun temel kavramları, şirketler hukukunun genel ilkeleri, anonim şirket ve limitet şirket, kıymetli evrak, haksız rekabet, fikri ve sınai mülkiyet, iş hukuku.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ansay & Schneider, s. 1- 15; ders notları.
2 Borçlar Hukuku Ansay & Schneider, s. 15-29, s. 47-59; Ders notları.
3 Satım Sözleşmesi Shippey, Karla C.; Ders notları.
4 Teminat Hukuku Ansay & Schneider, s. 89-111; Ders notları.
5 Ticari İşletme Hukuku Ansay & Schneider, s. 89-111; Ders notları.
6 Ticari İşletme Hukuku Ansay & Schneider, s. 233-245; ders notları.
7 Şirketler
8 Şirketler
9 Vize Sınavı
10 Kıymetli Evrak Ansay & Schneider, s. 59-77; Ders notları.
11 Kıymetli Evrak Ansay & Schneider, s. 77-89; Ders notları.
12 Haksız Rekabet ve Rekabet Hukuku Ansay & Schneider, s. 141-161; Ders notları.
13 İş Hukuku Ansay & Schneider, s. 221-233; Ders notları.
14 Banka Hukuku Ansay & Schneider, s. 245-257; Ders notları.
15 Tekrar
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı

 

Mineliler, Zeynep, Business Law, 2017

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ansay, Tuğrul & Schneider, Eric C., (Eds.), Introduction to Turkish Business Law, 2nd ed., Wolters Kluwer, The Netherlands, 2014; Sözer, Bülent, Legal Environment of Business - A Hand Book on Turkish and International Business Law, Beta, İstanbul, 2001.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
10
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
40
Final / Sözlü Sınav
1
50
    Toplam
138

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest