GEHU 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyan Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders İtalyan kültürünü oluşturan öğelerin başlıca yönlerinin \ntanıtılmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İtalyan kültürü ile alakalı kavramları betimleyebilir
  • İtalyan kültürü hakkındaki metinler aracılığıyla farkındalık kazanır
  • Düşüncelerini yazılı olarak açık ve etkin bir biçimde ifade edebilir
  • Öz kültürü ile hedef kültüre ilişkin bakış açısı geliştirir
  • İtalyan kültürü ile alakalı konuları kendi bakış açısıyla yorumlayabilir
Ders Tanımı Bu ders İtalyan kültürünün coğrafya, tarih, dil ve aidiyet açısından tarihsel ve toplumsal temellerinden başlayarak edebiyat, sanat, mimarlık, tasarım, müzik, moda ve mutfak sanatları alanında genel bilgi vermek için oluşturulmuştur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı Kültür ve uygarlık kavramları, Kültürün öğeleri, Kültürlerarası iletişim
2 İtalyan kültürünün temelleri: coğrafyası, tarihi ve Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 1, (Thorogood, 2010), 5-48
3 İtalyan kültürünün temelleri: coğrafyası, tarihi ve dili Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 1, (Thorogood, 2010), 5-48
4 Edebiyat ve Felsefe / Arasınav Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 2, (Thorogood, 2010), 55-80
5 Sanat Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 3, (Thorogood, 2010), 89-131
6 Mimarlık Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 3, (Thorogood, 2010), 89-131
7 Müzik Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 4, (Thorogood, 2010), 139-173
8 Tasarım / Arasınav Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 5, (Thorogood, 2010), 177-202
9 Moda Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 5, (Thorogood, 2010), 177-202
10 Sinema Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 5, (Thorogood, 2010), 177-202
11 İtalyan Mutfağı Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 7, (Thorogood, 2010), 235-268
12 Öğreci Sunumları
13 Öğreci Sunumları
14 Dönein Gözden Geçirilmesi
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
0
Final Sınavı
1
0
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

2

İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular.

3

İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır.

4

Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler.

5

İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler.

6

Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir.

7

Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir.

8

Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir.

9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

10

Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.

11

Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.