GEET 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çokkültürlülük ve Küreselleşme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 202
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri, modern ulusal devletlerin oluşturduğu küresel toplulukta çokkültürlülük siyaseti ile tanıştırmak ve çokkültürlülüğün genel yönlerini ve politikalarını sunmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersin sunduğu küreselleşme, çokkültürlülük, ulusal egemenlik, azınlık kimlkleri gibi temel kavramları anlayacaklar
  • Ulusal egemenlik, kültürel çeşitlilik ve küreselleşme arasında ki ilişkiyi anlayacaklar
  • Dünyada çokkültürlülük politikalarının ortaya çıkışını açıklayacaklar
  • Çokkültürlü siyasal rejimlerin ana örneklerini açıklayacaklar
  • Çokkültürlülük bağlamı içinde insan ve azınlık hakları siyasetini açıklayacaklar
  • Modernite bağlamında kültürün karmaşık ve değişen doğasını anlayacaklar
Ders Tanımı Bu ders küresel dünyada farklı kültürlerin barış içerisinde bir arada yaşayabilmesine dair düşünce ve kavramlar ekseninde öğrencilerin genel kültürünü geliştirmeye yönelik dizayn edilmiştir. Bu konu iki Dünya Savaşı geçiren ve bir çok kimlik eksenli çatışmalara sahne olan yakın tarih düşünüldüğünde önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu dersi alan öğrencilerin (1) verilen okumaları yapması; (2) derste ki tartışmalara katılması; (3) derste sunulan ana kavramları analitik şekilde anlaması ve benimsemesi; (4) ara ve final sınavlarında sorulan sorulara nitelikli cevaplar vermeleri beklenmektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Dersin ve ders tanıtım bilgilerinin sunulması
2 Dünyanın kültürel çeşitliliğini anlamlandırmak C.A. Torres. Democracy, Education, and Multiculturalism. 1998. Maryland: Rowman & Littlefield. Bölüm 1
3 Devlet ve eğitim Torres, Bölüm 2
4 Küreselleşme Torres, Bölüm 3
5 Vatandaşlık Torres, Bölüm 4
6 Demokrasi ve çokkültürlülük Torres, Bölüm 5&6
7 Arasınav I
8 Çokkültürlü vatadandaşlık Torres, Bölüm 7
9 21. Yüzyılda çokkültürlülük T. Madood. Multiculturalism. 2007. London. Polity Press. Bölüm 1
10 Liberalizm Madood, Bölüm 2
11 Eşitlik Madood, Bölüm 3
12 Özcülük ve çokkültürlülük Madood, Bölüm 5
13 Arasınav II
14 Sekülerizm Madood, Bölüm 4
15 Din ve Çokkültürlülük Madood, Bölüm 4
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

1. Torres, Carlos Alberto, 1998. Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers (Kütüphanede var). 2. MODOOD, Tariq, 2007. Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press (Kütüphanede var).

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
60
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
16
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest