İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
GEAR 306 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hollywood Sineması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 306
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin Hollywood’un üretim/dağıtım/gösterim networklerine dair genel bir bilgi edinmelerini sağlar. Hollywood tarihindeki ana temaları ve stilleri tanıtır ve Hollywood’da yazar/yönetmenlik, yıldız sistemi, türleri ve kullandığı teknolojiler ile ilgili farkındalık yaratır. Hollywood’u sadece bir ticaret alanı olarak değil bir anlamlar sistemi bağlamında inceler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinamiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Giriş | |
3 | Giriş - Hollywood ve Sosyal Değişim. Modern Times (1936) Charlie Chaplin | Howe, Lawrence. "Charlie Chaplin in the age of Mechanical Reproduction: reflexive ambiguity in Modern Times." College Literature 40, no. 1 (2013): 45-65. |
4 | Ev Gibisi Yok. The Wizard of Oz (1939) Victor Fleming | Paige, L.R. (1996) Wearing the Red Shoes: Dorothy and the Power of the Female Imagination in The Wizard of Oz, Journal of Popular Film and Television, 23:4, 146-153, |
5 | Bizim için düşün. Casablanca (1942) Michael Curtiz | Nachbar , Jack, (2000) "Doing the Thinking for All of Us: Casablanca and the Home Front", Journal of Popular Film and Television, 27:4, 5-15, |
6 | Korku. Psycho (1960) Alfred Hitchcock | Clover, Carol J. “Her Body, Himself: Gender in the Slasher Film.” Representations, no. 20, 1987, pp. 187–228. JSTOR, https://doi.org/10.2307/2928507. |
7 | Yeni Hollywood. Bonnie and Clyde (1967) Arthur Penn | King, G. (2002). New Hollywood Cinema: An Introduction. Bloomsbury Publishing, pp. 1-39. Schatz, T. The New Hollywood (PDF handout). Tzioumakis, Y. (2006). The New Hollywood and the Independent Hollywood in American Independent Cinema: An Introduction (Rutgers, pp. 169-191. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kadın Düşmanlığı ve Erkekliğe Tehdit. One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) Milos Forman | Farber, S., Americana, Sweet and Sour, The Hudson Review, Vol. 29, No. 1 (Spring, 1976), pp. 95-102 |
10 | Bağımsız Sinema. Do The Right Thing (1989) Spike Lee | Lott, T. L., A No-Theory Theory of Contemporary Black Cinema. Black American Literature Forum, Vol. 25, No. 2, Black Film Issue (Summer, 1991), pp. 221-236. |
11 | Çocukluk/Gençlik Efsanesi. Rushmore (1998) Wes Anderson | Olsen, Mark. “If I Can Dream: The Everlasting Boyhoods of Wes Anderson.” Film Comment, vol. 35, no. 1, 1999, pp. 12–17. |
12 | Korku Sinemasında Tarih ve Politika. Get Out (2017) Jordan Peele | Landsberg, Alison, (2018) Horror Vérité: Politics and History in Jordan Peele’s Get Out. Continuum, 32:5, pp. 629-642. |
13 | Modern Göçmenler. Nomadland (2020) Chloé Zhao | Lindemann, Tim. “Travelling the Scenic Landscape: Community, Nationalism and Precarity in Nomadland.” Empedocles: European Journal for the Philosophy of Communication, Volume 13, Number 1, 1 June 2022, pp. 25-40. White, Patricia. “Women Auteurs, Western Promises” Film Quarterly (2022) 75 (4): pp. 23–33. |
14 | Final sınavı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bordwell, David, and Kristin Thompson. 2008. Film History: An Introduction. New York: McGraw-Hill |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
34
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
42
|
42
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’