GEAR 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Osmanlı Döneminden Modern Türkiyeye Güzel Sanatlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 220
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk günlerinden günümüze Türk görsel Kültür tarihini ortaya koymak; öğrencileri bu tarihin en önemli kavramları, objeleri ve figürleri ile tanıştırmak; Türk kültürü çalışmasına eleştirel bir yaklaşım sunmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • tarihi eserde, özellikle tarihsel kanıt ve anlamın kompleks katları ile ilişkili fikirleri geliştirebileceklerdir.
  • • Çağdaş dönem dahil olmak üzere, Türk kültür mirasını oluşturan önemli eserleri ve sanat hareketlerini değerlendirebileceklerdir.
  • Tarihi eserde, özellikle tarihsel kanıt ve anlamın kompleks katları ile ilişkili fikirleri geliştirebileceklerdir.
  • Çağdaş dönem dahil olmak üzere, Türk kültür mirasını oluşturan önemli eserleri ve sanat hareketlerini değerlendirebileceklerdir.
Tanımı Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır. Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir. Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır. Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş.
2 Ders 1. Orta Asya’da erken Türk sanatının bir değerlendirmesi. Selçuklular ve Rumlar. Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1
3 Ders 2. Osmanlı kültürü altın çağı. Mimar Sinan. İznik seramikleri. Ders 1’den öğrenci suınumları. Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1
4 Ders 3. Avrupa etkilerinin başlangıcı. Lale dönemi ve Osmanlı baroğu. Ders 2’den öğrenci sunumları. The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washington Press. 2009 ISBN: 9780295986678 0295986670
5 Ders 4. Türk saraylarının Avrupa güzel sanatlar kültürüne entegrasyonu. Türk oryantalizmi. Türk yeni sanatı. 19. Yüzyılda geleneksel sanat okullarının ve müzelerinin gelişimi. Ders 3’ten öğrenci sunumları. Önceki derslerin gözden geçirilmesi
6 Ders 5. Türkiye’de modern kültürün başlangıcı. Türk izlenimciler ve Avrupa hareketleri ile bağlantıları. Slide gösterisi sınavı 1. New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 ISBN: 978-975-6167-37-3
7 Ders 6. Erken cumhuriyet dönemi ve Osmanlı tarihiyle kültürel ilişkileri. Yeni bir yön çizilmesi. Ders 4 ve 5’ten öğrenci sunumları. Dönem ödevi önerisi teslimi.
8 Ders 7. Modern Türk sanatçılar ve sosyal gerçekçilik. Ders 6’dan öğrenci sunumları. Önceki derslerin gözden geçirilmesi
9 Ders 8. Modern Türk sanatçılar, formalizm, abstraksiyon and postmodernizm. Ders 7’den öğrenci sunumları. Önceki derslerin gözden geçirilmesi
10 Sanatçı konuşmaları. Ders 8’den öğrenci sunumları. Dönem ödevi taslağı teslimi (1500 kelime - %50 değerinde notlama)
11 Ders 9. Türkiye’de çağdaş sanat kurumlarının gelişmesi. Slide gösterisi sınavı 2. Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6
12 Ders 10. Türkiye ve kavramsal sanat. Ders 9’dan öğrenci sunumları. Önceki derslerin gözden geçirilmesi
13 Ders 11. Türkiye’de çağdaş sanat ve sosyopolitik meseleler. Kimlik cinsiyeti ce kurumsal eleştiri. Ders 10 ve 11’den öğrenci sunumları. Önceki derslerin gözden geçirilmesi
14 Dönem üzerine tartışma Dönem ödevi teslimi (1500 kelime).
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Dersin Kitabı

Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1

Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6

Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
15
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
10
20
Proje
1
20
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
20
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
15
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
10
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
10
1
Proje
1
22
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
10
Final / Sözlü Sınav
1
10
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest