GEAR 213 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
20. Yüzyıl Sanat Akımları ve Sanatçıları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 213
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı 20. yüzyıl sanat akımları hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 20. yüzyıl sanat akımlarını sınıflandırabileceklerdir.
  • 20. yüzyıl sanat akımlarını tanımlayabileceklerdir.
  • 20. Yüzyıla ait bir sanat eserini tanımlayabileceklerdir
  • 20. yüzyıl sanatçıları hakkında tartışabilecektir
  • 20. Yüzyıla ait farklı sanat eserlerini karşılaştırabilecektir.
Ders Tanımı Öğrenciler farklı sanat akımlarını tanımlayabilecek, her eserin kavramsal yapısı, önemi ve tarzı hakkında temel bilgiler edinecek ve 20. yüzyıldan itibaren seçilen sanat eserlerini inceleyebileceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Sanatın son dönemlerine kısa bir giriş (İzlenimcilik ve Post-Empresyonizm)
2 Renk ve Formun Devrimi: Neo-Impressionism, Sembolizm (Henri Matisse, Georges Seurat, Vincent van Gogh, Paul Signac, Camille Pissarro, Gustave Moreau, Edward Munch). VIDEO/Henri Matisse, Vincent van Gogh - Gerçekliğin geometrik yansıması: Kübizm (Pablo Picasso, Georges Braque, Robert Delaunay etc.) VIDEO/ Pablo Picasso, Cubism Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor,“Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), Chapter 4, ISBN-10: 9780520052567; Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 887-895 S, ISBN-10: 0072449977; Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, (Penguin Books, 1995), Chapter 9, ISBN 0140168249
3 La Caffeina dell 'Europa: Fütürizm (Filippo Tommaso Marinetti, Umberto Boccioni, Giacomo Balla, Kazimir Malevich, Jacop Epstein, Marcel Duchamp, Albert Speer, vb.) Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 896-901 S Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) 86-96 S
4 Leninizm’in Sanat ideali: Yapısalcılık (Natalya Goncharova, Vladimir Tatlin, El Lissitzky, Alexander Rodchenko, Dziga Vertov, vb.) Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) 96-122 S, Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 268-270 S
5 Ecstasy veya Kaos: Dışavurumculuk. Fovizm (Paula Modersohn-Becker, Paul Cezanne, Paul Gauguin, Oskar Kokoschka, Vasily Kandinsky, Ernst Ludwing Kirchner, vs.) Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor, “Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), 152-178 S Nobert Wolf, “Expressionism”, (Taschen, 2004), 1-14 S
6 Eklektik özgürlük: Dada (Ernst Ludwig Kirchner, John Heartfield, Gearge Grosz, Raul Hausmann, Hugo Ball, Jean Arp, Marcel Duchamp vb.) Marc Aronson, “Art Attack: A Short Cultural History of the Avant-garde”, Clarion Books ( New York, 1998), 62-70 S Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, (Penguin Books, 1995), Chapter 8
7 Yeniden Yapılandırılmış Düşler: Gerçeküstücülük (Giorgio De Chirico, Max Ernst, Joan Miro, Salvador Dali, Rene Magritte, Hans Bellmer, Kurt Seligmann vs.) Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 2 Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 503-505
8 Arasınav
9 Sanatın İlahiyat Yönü: Soyutlama (Mark Rothko, Kazimir Malevich, Theo van Doesburg, Constantin Brancusi vb.) Soyut Ekspresyonizm (Jackson Pollock, Willem De Kooning, Francis Bacon vb.) Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 438-440 S Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 2 Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) Chapter 7
10 Tanımlanabilir görüntüler: Pop Art (Andy Warhol, Richard Hamilton, Sigmar Polke, David Hockney vb.) Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 5 • Eric Shanes, “Pop Art”, (Parkstone International, 2009), 41-45 S
11 İşin Maddeselliği: Minimalizm (Frank Stella, Tony Smith vb.) Sanatın standart fikirlerini reddetmek: Kavramsal Sanat (Joseph Kosuth, Robert Rauschenberg, Walter de Maria vs.) Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 441-443 S Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 7 •
12 Gözden Geçirme - Sunumlar Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), p 441-443 Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 7
13 Kimlik ve çok kültürlülük: Postmodernizm - Sanat ve Cinsiyet: Feminist Sanat (Martha Rosler, Lynda Benglis, Judy Chicago, Gerilla Kızları, Barbara Kruger vb.) Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 443-450 S Edward Lucie-Smith, “Sexuality in Western Art”, World of Art (Singapore: Thames&Hudson: 1993), Chapter 7, Chapter 15 Whitney Chadwick, “Women, Art and Society”, World Of Art (Thames&Hudson: Singapore, 1997) Chapter 9-13
14 Canlı Sanat: Performans Sanatı (Yves Klein, Yoko Ono, Joseph Beuys, Marina Abramovic vb.) Sanat ve Cinsiyet: Feminist Sanat (Martha Rosler, Lynda Benglis, Judy Chicago, Gerilla Kızları, Barbara Kruger vb.) • Michael Rush, “New Media in Late 20th Century Art”, World of Art, (Thames&Hudson: Singapore, 1999), 7-36 S • Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 5
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sinavı

 

Ders Kitabı

Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics.
Broude, N., Garrard M. D., (1994) The Power of Feminist Art, Thames and Hudson.
Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth. 
Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag.
Little, S. (2004), isms: Understanding Art, A&C Black Visual Arts. 
Lynton, N. (1994), The Story of Modern Art, Phaidon Press
Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press.
Phipps, R., Wink, R. (1987) Invitation to the Gallery, WCB.
Shiner, L. (2001). The Invention of Art. Chicago, The University of Chicago Press.
Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press.

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://www.khanacademy.org/
https://www.tate.org.uk/visit/tate-modern
https://www.moma.org/
https://whitney.org/
https://www.artforum.com/
https://www.artnews.com/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
1
0
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

2

İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular.

3

İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır.

4

Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler.

5

İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler.

6

Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir.

7

Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir.

8

Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir.

9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

10

Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.

11

Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.