
İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
ENG 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İngilizcede Akademik Beceriler II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENG 102
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktüvütelerini pekiştirmeye yöneliktir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci / Ünite I. Introduction to research | |
2 | Ünite I: Introduction to research | |
3 | Ünite I: Introduction to research | |
4 | Ünite I: Introduction to research | Blackboard 1 |
5 | Ünite II: Data collection methods | |
6 | Ünite II: Data collection methods & Planning and cue cards for Optional Online Presentations | |
7 | Ünite II: Data collection methods & Planning and cue cards for Optional Online Presentations &Catch up & Review | Blackboard 2 |
8 | Ünite III: Phony pharmaceuticals | |
9 | Ünite III: Phony pharmaceuticals / Planning and cue cards for Optional Online Presentation 1 & Mock Midterm | Blackboard 3 |
10 | Online Presentation 1 | |
11 | Ünite IV: Animal testing | |
12 | Ünite IV: Animal testing | Blackboard 4 |
13 | Ünite IV: Animal testing & Evidence of Learning & End of Unit test | |
14 | Planning and cue cards for Optional Online Presentation 2 | |
15 | Online Presentation 2 | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Anchor 2 - Reinforcing English Language Skills in an Academic Context by Anita Afacan, Nil Akpınar Wising and Stefan O'grady / Editor: Aynur Yürekli Kaynardağ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
15
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
0
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
X | ||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.

Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık

‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’

Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran