ECON 415 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yönetim Ekonomisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 415
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yönetim ekonomisi ekonomik teorilerin ve bir örgütün amaç ve hedeflerine en etkin biçimde ulaşmasını sağlayan bilimsel karar verme araçlarının uygulaması anlamına gelmektedir. Bu derste, yöneticilerin sahip oldukları bilgileri işletme problemlerine uygularken kullanacakları çeşitli mikroekonomik konu üzerinde durulacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler temel yönetim ekonomisi kavramlarını açıklayabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler yönetim ekonomisi alanındaki sorunları çözebileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler ekonomik analiz araçlarını kullanarak çeşitli işletme sorunlarını çözümleyebileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler tüketici davranışını ve dolayısıyla piyasanın talep tarafını kapsamlı bir şekilde analiz edebilecektir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler farklı piyasa koşullarındaki firmaların üretim kararlarını çözümleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste talep teorisi, üretim ve maliyet, pazarın yapısı, stratejik davranış ve fiyatlama, risk, belirsizlik ve teşvikler gibi konular işlenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Matematik ve Optimizasyon Tekniklerinin Tekrarı Managerial Economics, Chp. 1, 2
2 Talep Teorisi Managerial Economics, Chp. 3
3 Talep Teorisi Managerial Economics, Chp. 4
4 Talep Teorisi Managerial Economics, Chp. 5
5 Üretim ve Maliyet Managerial Economics, Chp. 6
6 Üretim ve Maliyet Managerial Economics, Chp. 7
7 Üretim ve Maliyet Managerial Economics, Chp. 8
8 Arasınav
9 Pazarın Yapısı, Stratejik Davranış ve Fiyatlama Managerial Economics, Chp. 9, 10
10 Pazarın Yapısı, Stratejik Davranış ve Fiyatlama Managerial Economics, Chp. 11
11 Risk, Belirsizlik ve Teşvikler Managerial Economics, Chp. 14
12 Risk, Belirsizlik ve Teşvikler Managerial Economics, Chp. 15
13 Arasınav
14 Projeler
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Managerial Economics, Craig H. Petersen, W. Chris Lewis, Prentice Hall.
Önerilen Okumalar/Materyaller Managerial Economics: Theory, Application and Cases, Fifth Ed., by E. Mansfield, W. B. Allen, N. A. Doherty, and K. Weigelt

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
7.5
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
10
Final Sınavı
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. X
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. X
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. X
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. X
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. X
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. X
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. X
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest