İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
ECON 408 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İleri Büyüme Teorileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 408
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ekonomik büyüme kuramının daha ileri ve gelişmiş modellerini öğretmektir. Bu ders ayrıca nasıl kuramsal çalışma ve bilimsel yayın yapılacağını göstererek öğrencileri lisansüstü çalışmalara hazırlamaktadır. Bu ders öğrencinin ekonomi kuramı, diferansiyel denklemler ve optimal kontrol kuramı konularında temel bilgiye sahip olduğunu varsaymaktadır. Bu konuların tümü bu derste bir kez daha gözden geçirilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Lucas (1988) makalesi ile başlamaktadır. Bu çalışma beşeri sermaye ve ekonomik büyüme arasında ilişki kuran bir çerçeve geliştirmektedir. İkinci olarak, Barro (1990) çalışması ele alınmaktadır. Bu çalışma kamu sermayesinin/ mallarının ekonomik büyüme üzerinde oynadığı rol üzerinde yoğunlaşmaktadır. Üçüncü olarak, Romer (1990) makalesi analiz edilmektedir. Bu çalışma teknolojik değişimin ekonomik büyüme üzerindeki önemini ve etkisini gösteren bir içsel büyüme modelidir. Dördüncü olarak, Aghion ve Howitt tarafından 1992 yılında yayınlanan ve dikey ürün çeşitlemesi konusunda temel oluşturan çalışma ele alınmaktadır. Bu çalışma kalite iyileştirmelerinin ekonomik büyüme üzerindeki önemini göstermektedir. Beşinci olarak, Dasgupta ve Heal (1974) ele alınmaktadır. Bu çalışma yenilenemeyen kaynakların ekonomik büyüme üzerindeki etkisini anlamamızı sağlamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ramsey modelin gözden geçirimi | BSM Bölüm 2 ve HY Bölüm 2 |
2 | Ramsey modelin gözden geçirimi | BSM Bölüm 2 ve HY Bölüm 2 |
3 | İçsel Büyüme I: Beşeri Sermaye Modelleri | Lucas (1988) |
4 | İçsel Büyüme I: Beşeri Sermaye Modelleri | Lucas (1988) |
5 | İçsel Büyüme II: Hükümet/ Kamu Malı Modelleri | Barro (1990) |
6 | İçsel Büyüme II: Hükümet/ Kamu Malı Modelleri | Barro (1990) |
7 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
8 | İçsel Büyüme III: İçsel Teknolojik Değişim Modelleri | Romer (1990) |
9 | İçsel Büyüme III: İçsel Teknolojik Değişim Modelleri | Romer (1990) |
10 | İçsel Büyüme III: İçsel Teknolojik Değişim Modelleri | Romer (1990) |
11 | İçsel Büyüme IV: Schumpeteryan (kalite basamakları) Modelleri | Aghion and Howitt (1992) |
12 | İçsel Büyüme IV: Schumpeteryan (kalite basamakları) Modelleri | Aghion and Howitt (1992) |
13 | İçsel Büyüme IV: Schumpeteryan (kalite basamakları) Modelleri | Aghion and Howitt (1992) |
14 | Yenilenemeyen Kaynak bağımlı Büyüme | Dasgupta and Heal (1974) |
15 | Yenilenemeyen Kaynak bağımlı Büyüme | Dasgupta and Heal (1974) |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hakan Yetkiner (HY), Ekonomik Büyüme Kuramı (Economic Growth Theory), Unpublished manuscriptBarro, R.J., and X. SalaiMartin (BSM), Economic Growth, The MIT Press; 2nd edition (October 1, 2003). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Solow, R.M. (1956), “A Contribution to the Theory of Economic Growth”, Quarterly Journal of Economics 70, 6594.Cass, D. (1965), “Optimum Growth in an Aggregative Model of Capital Accumulation,” Review of Economic Studies 32, 233240.Ramsey, F.P. (1928), “A Mathematical Theory of Saving,” Economic Journal 38, 543559.Lucas, R.E., Jr. (1988), “On the Mechanics of Economic Development,” Journal of Monetary Economics 22, 342.Mankiw, N. G., Romer, D. and Weil, D. N. (1992), “A Contribution to the Empirics of Economic Growth”, Quarterly Journal of Economics, 407437.Barro, Robert J. (2001), “Human Capital and Growth”, American Economic Review, May, 91(2), 1217.Barro, Robert (1990), “Government spending in a simple model of endogenous growth”, Journal of Political Economy, 98(5), S103117.Glomm G. and Ravikumar B. (1994), “Public investment in infrastructure in a simple growth model”, Journal of Economic Dynamics and Control, 18, 117387. Jones, L., Manuelli, R. and Rossi P. (1993). Optimal taxation in models of endogenous growth. Journal of Political Economy, 101(3), 485519. Romer, P.M. (1990), “Endogenous Technological Change,” Journal of Political Economy 98, 71102.Rebelo, S. (1991), “LongRun Policy Analysis and Growth,” Journal of Political Economy 99, 500521.Aghion, P., and P. Howitt (1992), “A Model of Growth Through Creative Destruction,” Econometrica60, 323351.Dasgupta, P. and G.M. Heal (1974), “The Optimal Depletion of Exhaustible Resources", Review of Economic Studies, Symposium on the Economics of Exhaustible Resources: 328.Stiglitz, J. (1974), “Growth with Exhaustible Natural Resources: Efficient and Optimal Growth Paths”, Review of Economic Studies, Symposium on the Economics of Exhaustible Resources: 123137 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
165
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran