İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
ECON 311 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 311
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, küreselleşme yolunda küresel ekonomik ve finansal sistemi tanıtmaktır. Dersin içeriği, küresel ekonomik ve parasal sistemin yapı taşları olan ilgili kurumları tanıtan ünitelerle zenginleştirilmiştir. Dersin bir diğer amacı da öğrenciye küresel ekonomik ve parasal sistemin nasıl çalıştığını kavratmaktır. Bu sayede öğrenci, küresel ekonominin ulusal ve bölgesel ekonomilerle olan etkileşimleri hakkında düşünebilecek ve güncel ekonomik ve finansal olayların nedenlerini ve etkilerini yorumlayabilecek ve analiz edebilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders uluslararası ekonomi kuruluşların varoluş nedenleri, yapıları, fonksiyonları ve uyguladıkları politikaların (ulusal ve uluslar arası düzeyde) etkileri üzerine öğrencileri bilgilendirmeyi ve bu kurumlar üzerine yapılan akademik ve popüler tartışmaları yorumlama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Bu derste aşağıdaki uluslararası ekonomi kuruluşları incelenecektir: • Dünya Ticaret Örgütü, • IMF, • Dünya Bankası, • Bölgesel ekonomik bütünleşmeler, • Birleşmiş Milletler • Diğer kuruluşlar (OECD, OPEC, G8 ve G20 gibi) |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş - Ekonomik Entegrasyon Türleri ve Aşamaları | Int.economic institutions-Nwokoye |
2 | Ekonomik Kurumların Politikası, Bretton Woods'un Rolü | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 1 |
3 | Küreselleşme süreci ve uluslararası ekonomik/finansal kurumlar | Krugman, Obstfeld, Melitz, "International Economics", 9th edt., Pearson, CH 21. |
4 | FED ve Merkez Bankalarının Rolleri, İkinci Dünya Savaşı Öncesi Büyük Hükümetin Yükselişi | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 4-5 |
5 | Quiz | |
6 | Çıkar Grupları, Devlet ve Korporatizm; Dünya Bankası | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 7-8 |
7 | Birleşmiş Milletler, Döviz Kurları ve Altın Standardı | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 10-11 |
8 | Büyük Buhrana Ne Sebep Oldu | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 12 |
9 | Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS) | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 14 |
10 | Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS) | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 14 |
11 | Bretton Woods: Temmuz 1944 | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 15 |
12 | Uluslararası Para Fonu (IMF) | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 16 |
13 | Asya Kalkınma Bankası, Dünya Ticaret Örgütü | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 17-18 |
14 | Bankacılık Denetimi ve Basel Anlaşmaları | Int.Econ. ınst.-globalism vs nationalism, De Gennaro, Lecture 22 |
15 | Yeni Bir Bretton Woods | A New Bretton Woods, C.R. Neu, RAND, ISBN: 0-8330-1304-1 |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | International Economic Institutions Globalism vs. Nationalism, Professor Ramon P. DeGennaro, The Great Courses, 2017.
Krugman, Obstfeld, Melitz, "International Economics", 9th edt., Pearson |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
21
|
21
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
X | ||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
X | ||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran