MATH 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Genel Matematik II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 102
Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
  MATH 101 İzlemiş olmak (Derse kayıt olup NA veya W notu dışında bir nota sahip olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste fonksiyonların integralleri alınır. Riemann toplamları cinsinden bir eğrinin altında kalan alan hesaplanır. Çok değişkenli fonksiyonlar için türev alınır ve iki değişkenli fonksiyonlar için maksimum minimum bulma yöntemleri ve bunların sosyal bilimlere uygulamaları verilir. Çift katlı integral teknikleri anlatılır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel integral yöntemlerini kullanabilir. Riemann toplamları cinsinden bir eğrinin altında kalan alanı hesaplayabilir ve Analizin temel teoremini kullanarak belirli integral hesaplamalarını yapabilir.
  • Kısmi integrasyon, değişken değiştirme ve rasyonel fonksiyonun integrali gibi integral alma tekniklerini özümseyebilir.
  • Çok değişkenli bir fonksiyon ve türevini alabilir. İki değişkenli bir fonksiyonun, türev yardımıyla maksimum minimum değerleri hesaplayabilir.
  • İki değişkenli bir fonksiyonların integralini alabilir ve çift katlı integral kullanılarak iki değişkenli bir fonksiyonun altında kalan cismin belirli bir bölge üzerinden hacmi hesaplayabilir.
  • Trigonometrik fonksiyonları ve trigonometrik fonksiyonlar için temel türev ve integral metodlarını betimleyebilir ve hesaplayabilir.
Tanımı Belirli belirsiz integral, integral teknikleri, çok değişkenli fonksiyonlar ve türevleri, iki değişkenli bir fonksiyon için maksimum minimum bulma yöntemleri ve bunların sosyal bilimlere uygulamaları, çift katlı integral, hacim hesabı, trigonometrik fonksiyonlar, türevleri ve integralleri.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İntegral; değişken değiştirme metodu. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall.(5.1:5.2)
2 Diferensiyel denklemler ve belirli integral. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall.(5.3:5.4)
3 Analizin Temel Teoremi. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(5.5)
4 İki eğri arasında kalan alan ve uygulamaları. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(6.1:6.2)
5 Kısmi integrasyon metodu, Rasyonel fonksiyonların integrali. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(6.3)
6 Genel tekrar. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall
7 Çok değişkenli fonksiyonlar ve kısmi türevleri. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.1:7.2)
8 Maksimum minimum yöntemleri. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.3:7.4)
9 Dikdörtgensel bölgelerde çift katlı integral. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.6)
10 Genel çift katlı integral. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(7.7)
11 Genel tekrar “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall
12 Trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(8.1:8.2)
13 Trigonometrik fonksiyonların integrali. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall(8.3)
14 Genel tekrar. “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences”13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall
15 Dönemin gözden geçirilmesi.
16 Dönemin gözden geçirilmesi.

 

Dersin Kitabı

“Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences” 13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall.

Diğer Kaynaklar “Thomas’ Calculus” by Finney, Weir, Giordano

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
4
20
Ödev
8
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
13
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
4
2
Ödev
8
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
14
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest