GEHU 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyan Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders İtalyan kültürünü oluşturan öğelerin öğrencilere tanıtılması ve genel yönlerinin sunulmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İtalyan kültürü ile alakalı kavramları betimleyebilir
  • İtalyan kültürü hakkındaki metinler aracılığıyla farkındalık kazanır
  • Düşüncelerini yazılı olarak açık ve etkin bir biçimde ifade edebilir
  • Öz kültürü ile hedef kültüre ilişkin bakış açısı geliştirir
  • İtalyan kültürü ile alakalı konuları kendi bakış açısıyla yorumlayabilir
Tanımı Öğrencilere öncelikle İtalyan kültürünün temelleri daha sonra edebiyat, sanat, mimarlık, tasarım, müzik, moda ve İtalyan mutfağı hakkında bilgi verilecektir. Söz konusu alanlarda İtalyan kültürünü betimleyen kişi, olay ve kavramlar eşliğinde öğrencilerin genel kültürü geliştirilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi ve Dili
3 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi, Dili
4 Edebiyat ve Felsefe Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
5 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
6 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
7 Müzik Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
8 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
9 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
10 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
11 Film Gösterimi Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
12 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
13 İtalyan mutfağı Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
14 Sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
40
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
17
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
13
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest