GEAR 308 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fotoğrafta Güncel Tartışmalar ve Uygulamalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 308
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders, fotoğrafta güncel yaklaşımların yapısı üzerine bir farkındalık yaratarak, öğrencilerin fotoğrafın kullanımları üzerine kuramsal ve pratik deneyimler edinmesini amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğrafın gelişim süreci üzerine edindiği bilgiyle, bugünün fotoğrafını okuyabilecektir.
  • Fotoğrafın iletişim araçları üzerindeki etkisini çözümleyebilecektir.
  • Fotoğrafın; medya, sanat, mimari, moda ve reklam gibi alanlarla olan ilişkisini kurabilecektir.
  • Politik ve kültürel gelişmelerin fotoğraf tarihiyle ilişkileri ve etkilerini çözümleyebilecektir.
  • Fotoğraf tarihinde önemli izler bırakmış ve bırakmakta olan kişi ve sanatçıları tanımlayabilecektir.
  • Yapılan uygulamalarla, edindikleri bilgileri deneyimleme becerisine sahip olacaktır.
Tanımı Bu derste, fotoğrafın çeşitli tarzları ve kullanım alanları anlatılacak ve bunlar temel alınarak uygulamalar yapılacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Fotoğrafın Kısa Tarihi History - David Bate ve The Genius of Photography (59 dk) gösterimi
3 Temel Teknikler - I
4 Mini-Assignment Bu alıştırma projesi değerlendirmeye girmeyecektir.
5 Lightroom Atölyesi Öğrenciler, bilgisayarlarında Adobe Lightroom yazılımı yüklü gelmek zorundadır.
6 Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf War Photographer (97 dk) gösterimi
7 Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf - II Photojournalism and Tabloid Press - Karin E. Becker
8 Proje – I (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
9 İlk projenin değerlendirilmesi/Ders Global Photography - David Bate ve Mass Media and Mass Markets - Mary Warner Marien
10 Proje – II (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
11 Still Life (Nesne, Obje fotoğrafı) William Eggleston in the Real World by Michael Almereyda (84 dk) gösterimi
12 Proje – III (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
13 Değerlendirmeler/ders
14 Proje – IV (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
15 Proje sunumları Derse tam katılım zorunludur.
16 Sınıf sunumları ve tartışma Derse tam katılım zorunludur. Dışarıdan gelecek jüri üyesi(leri) de projelerinizi notlandıracaktır

 

Dersin Kitabı

• Art and Photography – David Campany

• Photography – David Bate

• The Photography Reader – Liz Wells

• Photography: A Cultural History – M. W. Marien

• Education of a Photographer –Traub, Heller & Beller *

• Another Way of Telling – John Berger & Jean Mohr *

• Camera Lucida: Reflections on Photography – Roland Barthes *

*** İlgili makale ve materyaller gerekli olduğunda sağlanacaktır. ***

* Türkçe çeviriler mevcuttur.

Diğer Kaynaklar

Gerekli olduğunda belgesel veya kurmaca filmler gösterilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
80
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
14
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest