ECON 212 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mikroekonomi Teorisi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 212
Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
  ECON 101 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve ECON 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve MATH 101 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve MATH 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere firma, üretim ve pazar odaklı problemlerin çözümünde üst seviyede mikroekonomi metotlarını öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İleri seviye mikroekonomi metotlarını tartışabilecektir.
  • Farklı mikroekonomi konularının problemlerini çözebilecektir.
  • Farklı pazar yapılarında firma hareketlerini açıklayabilecektir.
  • Farklı durumlarda firmalar arası stratejik ilişkileri açıklayabilecektir.
  • Farklı endüstriyel yapılanmaların refah üzerindeki etkilerini analiz edebilecektir.
Tanımı Bu ders piyasanın arz yönüne odaklanmaktadır. Dersler ilk önce firmanın temel hareketlerinden kar ençoklamayla başlar ve bunu maliyet enazlama yoluyla üretime bağlı maliyet fonksiyonunun elde edilmesi izler. Bu sonuçları üzerine firmanın farklı pazar yapılarında davranışı incelenmektedir. Buna ilk olarak tam rekabetçi ve tekel yapısındaki pazarlardaki hareketlerin incelenmesiyle başlanır. Bunu takiben tekelci rekabet ve oligopolistik pazar yapıları incelenir. Oligopolistik pazar yapısında şirketler arası stratejik ilişkilerin incelenebilmesi için temel oyun teorisine giriş dersin kapsamındadır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Teknoloji Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 18
2 Kar Ençoklama Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 19
3 Maliyet Enazlama Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 20
4 Maliyet Eğrileri Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 21
5 Ara sınav
6 Firma arzı Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 22
7 Endüstri arzı Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 23
8 Tekel Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 24
9 Tekelci Davranışlar Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 25
10 Ara sınav
11 Oyun Teorisi Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 28
12 Oligopoller Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 27
13 Oligopoller Intermediate Microeconomics A Modern Approach Chp. 27
14 Ara sınav
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı Varian, Hal, Intermediate Microeconomics, W. W. Norton & Company, 8th edition, 2010
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
3
15
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
3
75
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
19
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
3
10
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
3
31
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
186

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. X
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. X
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. X
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest