İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
PSY 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İnsan Davranışının Biyofizyolojik Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 106
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı merkezi ve çevresel sinir sisteminde yer alan temel sinirsel yapılar, fonksiyonları ve ilgili sinirsel süreçler hakkında bilgi sağlamaktır. Bunun haricinde çeşitli davranışlarla ilişkili beyin yapılarını göstermek ve farklı beyin yapıları arasındaki ilişkileri tartışmaktır. Davranışın düzenlenmesinde nörotransmiter ve hormonal yapıların mekanizmalarını ortaya koymakta dersin amaçları arasında yer alır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik temelleri, sinir sistemi, beynin yapısı ve işlevleri, ilaçların bilinçlilik ve davranış üzerindeki etkilerini tanıtmak üzere planlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Beyninin ve Sinir Sisteminin Evrimsel Süreci | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 1, ss. 1-21. |
2 | Nöroanatomi 1 (Sinir sistemi ve Beyin) | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 3 , ss. 54-76 |
3 | Nöranatomi 2 (Sinir Sistemi Hücreleri) | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 2, ss.22-33 |
4 | Nörofizyoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 2, ss. 34-52. |
5 | Nörotransmitterlar | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 4, ss. 89-104 |
6 | Duyusal ve Motor Sistemler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 6, ss. 139-171 – Bölüm 7, ss. 177-218 |
7 | Sinirbilimlerinde Metot | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 5, ss. 105-138. |
8 | Ara Sınav I | |
9 | Psikofarmakoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 4, ss. 77-104. |
10 | Öğrenme ve Bellek | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 13, ss. 400-441. |
11 | Duygular ve Stres | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 11, ss. 323-360, Bölüm 18, ss. 566-589. |
12 | Ara Sınav II | |
13 | Psikopatolojinin Biyolojik temelleri: Sizofreni ve Duygudurum Bozuklukları | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 17, ss. 534-565. |
14 | Nöropatoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 16, ss. 498-533. |
15 | Uyku ve Biyolojik Ritimler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 9, ss. 252-286. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed, Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. ISBN: 0205666272 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | MyPsychLab Beyin Anatomi Atlası, Evrimsel Psikoloji alanında yayımlanan güncel makaleler ve PowerPoint sunumları. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran