İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
PSIR 220 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Dünya Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 220
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı,öğrencilere çağdaş dünya tarihi hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.Ders, özellikle Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencileri için bölümün diğer derslerinde de kullanacakları minimum çağdaş dünya tarihi hakkında öğretici bir özelliğe sahiptir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çağdaş Dünya Tarihi dersi başlangıç dersidir ve öğrencilere siyaseti tarihi tarihsel bakış açısıyla bakam fırsatı verir. Dersin içeriği, çağdaş dünya tarihi üzerine akademik kaynakçadan oluşur. Dersin kaynakçası, dersi veren öğretim üyesi tarafından üç saatlik dersin iki saatinde sunum olarak anlatılır ve dersin son saati, soru cevap şeklinde işlenir. Haftalık okumaları yapmak, derslerin son saatinde yapılacak soru-cevap kısmı için yardımcı olacaktır. Ayrıca aynı araştırmak soruları ara sınav ve take-home olan final sınavı için olan soruları oluşturacaktır. Tüm öğrenciler 1) tüm derslere katılmak 2) tüm okumaları yapmak 3) Seminer konuları hakkındaki tartışmalara katılmak ve 4) öğretim üyesinin rehberliğinde take-home sınavlara hazırlanmak durumundadırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | Explanation of the course syllabus and of the bibliography. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. |
2 | Asya ve Avrupa: 1500-1914 | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. FOUCAULT, Michel, 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books, pp. 170-177. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
3 | Asya ve Avrupa: 1500-1914 | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
4 | Batı'nın Yükselişi ve Batı İnsanının Etkisi | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 54-80. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
5 | Doğu'da "White Peril": Rusya ve Amerika İmparatoluğu'nun Genişlemesi | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
6 | Doğu'da "White Peril": Rusya ve Amerika İmparatoluğu'nun Genişlemesi | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
7 | Bilim ve Sanayi Devrimleri | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 136-152. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
8 | Büyük Savaş ve Komünizmin Yeni Dünya Dini olarak Doğması | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 153-182. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
9 | Arasınav | Take-Home Exam |
10 | Savaş yılları arasında Asya | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 183-202. |
11 | İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Tehdit Dengesi | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 203-227. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
12 | Komünist Rejimler ve Sovyetler Birliği ve Doğu Avrupadaki Çöküşleri | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 241-257. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
13 | İkinci Dünya Savaşı sonrası "Batı" | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
14 | The West after the end of the Cold War | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
15 | 1500'den Dekolonizayona kadar Afrika | WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 44-53, 228-240. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY. |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Power point presentations and other course documents provided by the instructor in electronic format on the course webpage. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan (main course book).
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | (All sources can be found in hard copies in the IUE Library)\nFOUCAULT, M 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books. \nGIDDENS, Anthony, 1990. The consequences of modernity. Cambridge: Polity Press.\nHOBSBAWM, E 1997. Age of revolution, 1789-1848, London: Phoenix.\nHOBSBAWM, E 1975. Age of capital, 1848-1875, London: Phoenix.\nHOBSBAWM, E 1997. Age of empire, 1875-1914, London: Phoenix.\nHOBSBAWM, E 1995. Age of extremes: a history of the world, 1914-1991, New York: Vintage Books.\nMOSES, AD (ed.) 2008. Empire, colony, genocide : conquest, occupation, and subaltern resistance in world history, New York: Berghahn Books.\nCROWE, D 1992. The essentials of European history: 1914 to 1935, World War I and Europe in crisis, Piscataway NJ: Research & Education Association.\nNORTON, DH 1990. The essentials of European history: 1935 to the 1988: World War II and the iron curtain, Piscataway NJ: Research & Education Association.\nKAMRAVA, M 2011. The modern Middle East: a political history since the First World War, Berkeley: University of California Press.\n\nThe students are also encouraged to use ANY OTHER source considered relevant for the seminar and exam topics and available in the University library, EBSCO, JSTOR, or other, academically valid internet pages.\n ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned: Violations of academic honesty include but are not limited to: • Cheating or facilitating cheating • looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers • copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers • using "cheat sheet," pre-programmed calculator if not allowed by the instructor • having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper • Assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor • Taking an exam for another student • Purchasing term projects or homework or other assignments • Signing in place of another student using their name/signature/student id number • Plagiarism • showing the work of another as one's own • Not properly citing an earlier own work • Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor • Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
143
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran