İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
PSIR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Etik ve Politika: Modern Siyasi Düşünce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 206
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri siyasal düşünce tarihinin temel kavramları ve sorularıyla tanıştırmak; etik ve politik meseleler üzerine eleştirel düşünebilme kapasitesini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders modern siyasal düşüncenin kanonik metinlerini tartışmayı amaçlamaktadır. Ele alınacak düşünürler arasında Rousseau, Kant, Mill ve Marx yer almaktadır. Siyasal düşüncenin etik/normatif temelleri irdelenecek; özgürlük, yurttaşlık, kozmopolitan hak, demokrasi ve eşitlik gibi kavramlar incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modern Siyasal Düşünceye Giriş: Aydınlanma ve Siyaset | |
2 | Rousseau’nun Eşitsizlik Eleştirisi | Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 25-81. |
3 | Rousseau’nun Eşitsizlik Eleştirisi | Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 25-81. |
4 | Rousseau’nun Cumhuriyetçiliği: Genel İrade ve Özgürlük | Rousseau, “On The Social Contract”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 141-172. |
5 | Rousseau’nun Cumhuriyetçiliği: Demokratik Egemenlik ve Yurttaşlık | Rousseau, “On The Social Contract” Basic Political Writings (Hackett, 1987), 173-227. |
6 | Amerikan Cumhuriyetçiliği: Temsili Hükümet | James Madison, The Federalist Papers, No. 10. |
7 | Ara Sınav I | |
8 | Kant: Aydınlanma ve Kozmopolitanizm | Kant, “What is Enlightenment?” “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose”, Kant’s Political Writings (Cambridge University Press, 1996), 41-60. |
9 | Kant’ın Küresel Barış ve Kozmopolitan Hak Kavrayışı | Kant, “Perpetual Peace”, Kant’s Political Writings (Cambridge University Press, 1996). |
10 | Mill’in Özgürlük Kavrayışı | John Stuart Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays, (Oxford University Press, 1998) |
11 | Mill: Özgürlük ve Çoğunluğun Tiranlığı | John Stuart Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays, (Oxford University Press, 1998) |
12 | Arasınav II | |
13 | Marx: Din Eleştirisi | Marx, “On the Jewish Question”, The Marx-Engels Reader (W.W. Norton & Company, 1978), 26-52. |
14 | Marx: Kapitalizm Eleştirisi | Marx, “Wage Labour and Capital”, The Marx-Engels Reader (W.W. Norton & Company, 1978), 203-217. |
15 | Faşizm, Irkçılık, Ayrımcılık | Umberto Eco, “Ur-Fascism”, Five Moral Pieces (Mariner Books, 2002); Martin Luther King, The “I have a Dream” Speech (DVD) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | 1. Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men” & “Social Contract”, Basic Political Writings. 2. James Madison, The Federalist Papers, No. 10. 3. Kant, “What is Enlightenment?”, “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose” & “Perpetual Peace”, Political Writings. 4. Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays. 5. Marx, “On the Jewish Question” & “Wage Labour and Capital”, The Marx-Engels Reader. 6. Umberto Eco, “Ur-Fascism”, Five Moral Pieces. 7. Bernhard Schlink, The Reader.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Başvuru Kaynakları: 1. Iain Hampsher-Monk, A History of Modern Political Thought (Blackwell, 1992). 2. Leo Strauss and Joseph Cropsey, History of Political Philosophy, University of Chicago Press, 1987. 3. David Miller, Janet Coleman, William Connolly and Alan Ryan (ed), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought (Blackwell, 1987).
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
18
|
36
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
170
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran