Bizi takip edin
|
EN

ID 300 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yenilikçi Tasarım Stratejileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 300
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, yenilikçi ürün geliştirme için öğrencilere ileri tasarım süreç ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler yeni ürün, servis veya sistemlerin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamları gibi stratejik düşünme ve araştırma alanlarında çalışırlar. Bu dersin sonunda öğrenciler ileriye dönük olarak geliştirilmesi hedeflenen ürün konseptleri ve özellikleri önerirler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, ürün geliştirme problemine ve onun değerlendirilmesine uygun bilgi ve verileri saptayıp yorumlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler saha araştırması planlayıp ve yürütebilecekler ya da ürün geliştirme problemine uygun deneyleri yönetebilecek ve bunların sonuçlarını değerlendirebileceklerdir.
  • Öğrenciler, ürün geliştirme araştırmalarını ve bunlarda önerilen ürün konseptlerini sözel ve görsel olarak etkili bir şekilde sunabileceklerdir.
  • Öğrenciler, fakir paylaşımı ve grup çalışması için teknikler geliştirebilecek ve deneyim kazanabileceklerdir.
  • Öğrenciler, pazardaki eğilimleri sentezleyebilecek – politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmeleri düşünerek – ve yenilikçi ürün konseptleri için ikna edici öneriler getirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders özellikle yeni ürün geliştirmenin ilk aşamalarına odaklanan bir ya da daha çok proje içerir. Öğrenciler grup ya da bireysel olarak çalışacaklar ve yeni ürün geliştirme sürecinde kademeli olarak ilerleyeceklerdir. Planlama, yaratıcı düşünme, masabaşı ve saha araştırması, ürün konsept tasarımı, tasarım konsept geliştirme, sunum hazırlama ve yapma ile firma teklifleri üretmeyi kapsayan bir takım işleri tamamlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler portfolyolarına uygun bir şekilde araştırılmış ve iyi geliştirilmiş yenilikçi bir ürün konseptini ekleyeceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ - Derse Giriş ve Genel Bakış - “Design Ladder” Syllabus
2 YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine Duyurulan Metinler
3 FİLM GÖSTERİMİ - Sunum 1 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme Yok
4 TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? - Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir Küçük Sınav
5 TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme SUNUM 1 TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri
6 TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) SUNUM 1 TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri
7 YAŞA YADA ÖL: YENİLİKÇİ FİKİR BAŞARISIZLIKLARI - Fikir Başarısızlıkları Örnek Olay İnceleme - Sunum 2 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Yaratıcı/Yenilikçi İletişimler - “Marka Kİmliği Okuma” Analizi Örneği (Video Gösterimi) Duyurulan Metinler
8 YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2 Pin-up Oturumu ve Değerlendirme - SUNUM 2 TESLİMİ Duyurulan Teslim Malzemeleri
9 YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2 Pin-up Oturumu ve Değerlendirme (devam) - Proje Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Küresel Sorunlar için Tasarım Stratejileri - SUNUM 2 TESLİMİ Duyurulan Teslim Malzemeleri - PROJE Bilgilendirme
10 ENDÜSTRİLERDE YARATICILIK VE YENİLİK EKOSİSTEMİ - “More than Meets the Eye” Duyurulan Metinler
11 KÜRESEL SORUNLAR - Sınıf içi Çalışma Ev Ödevi
12 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI STRATEJİLER - Sınıf içi Çalışma: Proje için Tartışma / Beyin Fırtınası / Fikir Yürütme Duyurulan Teslim Malzemeleri
13 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI STRATEJİLER - Reklam Önerileri ve Geliştirme PROJE TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri
14 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI STRATEJİLER - Proje Pin-up Oturumu ve Değerlendirme PROJE TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi PROJE TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi Yok

 

Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Bruce, Margaret and J R Bessant. 2002. Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.Keinonen, Turkka and Roope Takala. 2006. Product Concept Design : A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.Kelley, Tom and Jonathan Littman. 2001. The Art of Innovation : Lessons in Creativity From IDEO, America's Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.Riley, Patrick G. 2002. The OnePage Proposal : How to Get Your Business Pitch Onto One Persuasive Page. New York: ReganBooks.Schifferstein, H and Paul, Hekkert. 2008. Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.Snyder, Carolyn. 2003. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.Squires, Susan and Bryan Byrne. 2002. Creating Breakthrough Ideas : The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.Stanton, Neville. 2005. Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.Suri, Jane Fulton and Matthew Marsh. 2000. “Scenario Building as an Ergonomics Method in Consumer Product Design.” Applied Ergonomics, vol. 31:151157. Elsevier Science Ltd.Van der Heijden, Kees. 2005. Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.Textbooks, journal articles and other sources, that apply to the specific design problem that is set on the occasion, will be specified as necessary.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
60
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
1
2
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
30
Proje
1
12
12
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

2

İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular.

3

İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır.

4

Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler.

5

İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler.

6

Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir.

7

Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir.

8

Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir.

9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

10

Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.

11

Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.