GEIN 316 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yenilikçi Tasarım Stratejileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEIN 316
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders, yenilikçi ürün geliştirme için öğrencilere tasarım süreç ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler yeni ürün, servis veya sistemlerin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamları gibi stratejik düşünme ve araştırma alanlarında çalışırlar. Bu dersin sonunda öğrenciler ileriye dönük olarak geliştirilmesi hedeflenen ürün konseptleri ve özellikleri önerirler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ürün geliştirme problemine dayalı bilgileri yorumlayabileceklerdir. • Ürün geliştirme problemine uygun saha araştırmasını yönetebileceklerdir. • Ürün geliştirme araştırmalarını ve bunlarda önerilen ürün konseptlerini sözel ve görsel olarak etkili bir şekilde sunabileceklerdir. • Grup çalışmasında fikir paylaşımı için teknikler geliştirebileceklerdir. • Ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda yenilikçi ürün konseptleri için pazardaki eğilimleri sentezleyebileceklerdir.
Tanımı Bu ders özellikle yeni ürün geliştirmenin ilk aşamalarına odaklanan tasarım problemlerini içerir. Öğrenciler grup ya da bireysel olarak çalışacaklar ve yeni ürün geliştirme sürecinde kademeli olarak ilerleyeceklerdir. Planlama, yaratıcı düşünme, masabaşı ve saha araştırması, ürün konsept tasarımı, tasarım konsept geliştirme, sunum hazırlama ve yapma ile iş fikirleri üretmeyi kapsayan aşamaları tamamlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler yenilikçi bir ürün konsepti oluşturacaklardır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 12 Şubat - GİRİŞ - Derse Giriş ve Genel Bakış - “Design Ladder” Syllabus
2 19 Şubat - YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri Okuma: Tim Brown (2008). Design thinking. Harvard Business Review, 86(6), 84-92.
3 26 Şubat - VİDEO GÖSTERİMİ - Sunum 1 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme Yok
4 5 Mart - TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü Okuma: Rohan Doherty, Cara Wrigley, Judy Matthews, and Sam Bucolo (2014). Climbing the design ladder: Step by step. In Proceedings of the 19th DMI Academic Design Management Conference, London, pp. 2578-2600.
5 12 Mart - TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme SUNUM 1 TESLİMİ
6 19 Mart - TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) SUNUM 1 TESLİMİ
7 26 Mart - YAŞA YA DA ÖL: YENİLİKÇİ FİKİR BAŞARISIZLIKLARI - Fikir Başarısızlıkları Örnek Olay İnceleme - Sunum 2 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Yaratıcı/Yenilikçi İletişimler - “Marka Kimliği Okuma” Analizi Örneği (Video Gösterimi) Okuma: Michael B. Beverland and Francis J. Farrelly (2010). What does it mean to be design-led? Design Management Review, 18(4), 10-17.
8 2 Nisan - KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER – Sunum 2 Pin-up Oturumu ve Değerlendirme SUNUM 2 TESLİMİ
9 9 Nisan - kÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER – Sunum 2 Pin-up Oturumu ve Değerlendirme (devam) - Proje Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Küresel Sorunlar için Tasarım Stratejileri SUNUM 2 TESLİMİ - PROJE Bilgilendirme
10 16 Nisan - ENDÜSTRİLERDE YARATICILIK VE YENİLİK EKOSİSTEMİ - Hizmet Tasarımı Yöntem ve Araçları - Sınıf İçi Çalışma: Tartışma ve Beyin Fırtınası Proje fikir haritası
11 23 Nisan - Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı (Resmi Tatil) Yok
12 30 Nisan - YARATICI DENEYİMLER - Sınıf İçi Çalışma: Sistem Şeması Ekosistem Şeması
13 7 Mayıs - YARATICI DENEYİMLER - Sınıf İçi Çalışma: Kullanıcı Yolculuğu Haritası Kullanıcı Yolculuğu Haritası
14 14 Mayıs - YARATICI DENEYİMLER - Proje Pin-up Oturumu ve Değerlendirme PROJE TESLİMİ
15 21 Mayıs - YARATICI DENEYİMLER - Proje Pin-up Oturumu ve Değerlendirme PROJE TESLİMİ
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok

 

Dersin Kitabı

-

Diğer Kaynaklar

Bruce, Margaret and J R Bessant. 2002. Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.Keinonen, Turkka and Roope Takala. 2006. Product Concept Design : A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.Kelley, Tom and Jonathan Littman. 2001. The Art of Innovation : Lessons in Creativity From IDEO, America's Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.Riley, Patrick G. 2002. The OnePage Proposal : How to Get Your Business Pitch Onto One Persuasive Page. New York: ReganBooks.Schifferstein, H and Paul, Hekkert. 2008. Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.Snyder, Carolyn. 2003. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.Squires, Susan and Bryan Byrne. 2002. Creating Breakthrough Ideas : The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.Stanton, Neville. 2005. Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.Suri, Jane Fulton and Matthew Marsh. 2000. “Scenario Building as an Ergonomics Method in Consumer Product Design.” Applied Ergonomics, vol. 31:151157. Elsevier Science Ltd.Van der Heijden, Kees. 2005. Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
60
Proje
1
30
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
1
16
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest