GEET 304 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Etik Karar Verme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 304
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Etik, iyi ve doğru yaşamın nasıl olması gerektiğini inceler. Bu ders, etik problem fark etme ve karar verme basamaklarını uygulamayı öğretmeyi amaçlamaktadır, ayrıca her öğrenci iyi bir insan yaşamının temel bileşenleri hakkında derin ve sistemli bir düşünme ve bunu yaşam sürecine yansıtma ve kendi hayatına ilişkin özirdeleme olanağına sahip olacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel geleneksel etik teorileri, düşünürleri ve kavramları tanımlayabilecek
  • Etik problemleri analiz edebilecek ve kendi düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak savunabilecek
  • Eleştirel düşünme ve yazma becerisini geliştirecek
  • Bu teori, kavram ve ilkeleri hem etik ikilemlere, hem sosyal konulara, hem de etik karar verme sürecine uygulayabilecek
  • Ahlaki yükümlülük, değerler ve iyi bir insan yaşamı hakkındaki bağımsız kişisel düşüncelerini ilişkilendirebilecektir
Tanımı Bu ders birtakım temel konular doğrultusunda etiğe/ahlak felsefesine bir giriş niteliğinde olacaktır. Bu bağlamda öğrencilerin etik/ahlak felsefesi alanındaki önde gelen teoriler, düşünürler ve kavramlar ile karşılaşmaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ele alınacak teoriler, kavramlar ve etik ikilemler/sorunlar sayesinde öğrenciler, ahlaki sorgulama ve karar verme süreçlerini gündelik hayatlarında da uygulayabilecek bir yetkinlik kazanacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse ve Etiğe Giriş - Dersin tanıtılması - Konular ve beklenenler
2 Ahlak ve Ahlakçılık - Etik nedir? - Nasıl karar veririz? Simon Blackburn, “Introduction,” in Ethics: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 1-9; Robert C. Solomon / Kathleen M. Higgins, “Introduction: Doing Philosophy,” in the Big Questions: A Short Introduction to Philosophy, Wadsworth, pp. 3-7.
3 Etik Teoriler I: Erdem Etiği - Giriş Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010, pp. 184-207. Supplementary Readings: Alain de Botton, Consolation of Philosophy, Ch. 1: “Unpopularity”.
4 Etik Teoriler I: Erdem Etiği - Vaka Çalışması (Film Gösterimi) Agora (2009), Director: Alejandro Amenábar
5 Etik Teoriler I: Erdem Etiği - Genel Değerlendirme Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 184-207. Supplementary Readings: Plato, The Apology (of Socrates); Aristotle, Nicomachean Ethics: Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss.57-83.
6 ARASINAV I
7 Etik Teoriler II: Faydacı Yaklaşım - Giriş Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. Alain de Botton, Consolation of Philosophy, Ch. 2: “Not Having Enough Money”. Supplementary Reading: John Stuart Mill, On Liberty, 1859.
8 Etik Teoriler II: Faydacı Yaklaşım - Vaka ÇAlışması (Film Gösterimi) Movie: Eye in the Sky, Director: Gavin Hood
9 Etik Teoriler II: Faydacı Yaklaşım - Genel Değerlendirme Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. Supplementary Reading: John Stuart Mill, On Liberty, 1859; Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 227-243.
10 ARASINAV II
11 Etik Teoriler: Deontolojik Yaklaşım - Giriş Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals.
12 Etik Teoriler: Deontolojik Yaklaşım - Vaka Çalışması (Film Gösterimi) The Reader, (2008), Director: Stephen Daldry
13 Etik Teoriler: Deontolojik Yaklaşım - Genel Değerlendirme Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals.
14 Çağdaş Tartışmalardan Seçilmiş Konu: Piyasalar ve Etik Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 75-102. Supplementary reading will be announced by instructor.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
50
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
17
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
20
Final / Sözlü Sınav
1
25
    Toplam
128

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest