GEAR 303 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Filmlerde Giysiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 303
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır. Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Bütün filmlere analitik bakabileceklerdir.
  • • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Giysi ve karakter arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir.
Tanımı Derslerde teori ve tarih özet olarak öğretilecektir.İlk dersten itibaren simultane bir biçimde film izleme ve tartışmalar başlayacaktır. Bu, ders boyunca en önemli aktivite olarak kalacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kostüm ve karakter: The big Lebowski, Coen brothers, 1997 Okumalar: http://clothesonfilm.com/the-big-lebowski-jeff-bridges-chills-in-a-cowichan-cardigan/9808/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-chris-thoughts/9316/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-kb-thoughts/10994/
3 Kostüm ve Karakter/ Ödev açıklaması
4 Blue Jasmine, Woody Allen 2014 https://clothesonfilm.com/hanging-by-a-thread-cate-blanchett-in-blue-jasmine/
5 Kostüm ve toplumsal cinsiyet: Belle de jour, Luis Bunuel, 1967 Reading: http://clothesonfilm.com/belle-de-jour-sex-and-alienation/4470/
6 Kostüm ve toplumsal cinsiyet: The Iron Lady, Phyllida Lloyd 2011 https://clothesonfilm.com/the-iron-lady-costume-as-distinction-gender-and-protection/
7 Kostüm ve zaman: Marie Antoinette (Sophia Coppola 2006) http://costumevault.blogspot.com.tr/2016/02/marie-antoinette-working-with.html http://costumevault.blogspot.com.tr/2015/11/marie-antoinette-telling-story-through.html
8 American Hustle, David O’Russell 2013 https://clothesonfilm.com/american-hustle-beneath-the-glamour/
9 Sosyal sınıf ve giysiler
10 Sosyal sınıf: Working Girl, Mike Nichols 1988 https://clothesonfilm.com/working-girl-the-culture-of-power-dressing/
11 Goodfellas, Martin Scorcese, 1990/ Sunum hazırlığı Bruzzi, 67-94
12 ARA SINAV Yukarıdaki tüm film ve bahsi geçen literatür/ Sınıf içi tartışmalar
13 Sunumlar ile ilgii bireysel görüşmeler
14 FİNAL SUNUMLARI
15 Dönemin gözden geçirilmesi ve değerlendirmeler
16 Dönemin gözden geçirilmesi ve değerlendirmeler

 

Dersin Kitabı

Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.

Diğer Kaynaklar

Blog: www.clothesonfilm.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest