İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
FE 250 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Analitik Kimya
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FE 250
|
Güz/Bahar
|
3
|
2
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin analitik kimya araçlarına, konsantrasyon birimleri ve hesaplamalardaki hatalar, gravimetrik ve volumetrik metotlar, kompleks asit-baz sistemleri, kompleksleşme ve çökelme reaksiyonları ve titrasyonları tanımalarıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği, gıda analizlerinde kalitatif ve kantitatif metotları işleyerek asit-baz, kompleksleşme, çökelme reaksiyon dengelerini anlamak ve gerekli hesaplamaları yapabilmektir. Laboratuvar uygulamalarında örnekleme, hata kaynakları ve hata hesaplamaları ile laboratuvar temel araç-gereç kullanımını uygulamaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Analitik Kimyada Kullanılan hesaplamalar / Giriş Laboratuvar Kuralları, Laboratuvar Ekipmanları | Laboratory Manual, pages 1-6 |
2 | Kimyasal Analizlerde Hatalar, Kimyasal Analizlerde Gelişigüzel Hatalar, / Laboratuvar Ekipmanlarında Doğruluk ve Kesinlik Çalışmaları | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 5-6, pages 82-115 / Laboratory Manual, pages 7-10 Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 7, pages 153-186 / Laboratory Manual, pages 11-15 |
3 | İstatiksel Veri Değerlendirmesi / Standart Çözeltilerin Hazırlanması ve Titrasyon Asitliği | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 9, pages 197-227 / Laboratory Manual, pages 16-17 |
4 | Sulu Çözeltileri ve Kimyasal Denge / Titrasyon Asitliği ve pH | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 10, pages 235-242 / Laboratory Manual, pages 18-22 |
5 | Kimyasal Dengelerde Elektrolitlerin Etkileri / Kalsiyumun Kompleksometrik Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 11, pages 249-272 / Laboratory Manual, pages 18-22 |
6 | Kompleks sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü / Kalsiyumun Kompleksometrik Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 11, pages 249-272 / Laboratory Manual, pages 23-25 |
7 | Kompleks sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü / Mohr Titrasyonu ile Sodyum Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 11, pages 249-272 / Laboratory Manual, pages 23-25 |
8 | Ara sınav / Mohr Titrasyonu ile Sodyum Tayini | Laboratory Manual, pages 23-25 |
9 | Analitik Kimyada titrasyonlar, Nötralizasyon titrasyonlarının prensipleri / Tuzda İyot Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 13, 14, pages 302-342 / Laboratory Manual, pages 26-27 |
10 | Kompleks Asit- Baz Sistemleri / Şarapta SO2 Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 15, pages 381-394 / Laboratory Manual, pages 28-29 |
11 | Nötralizasyon Reaksiyonlarının Uygulamaları / Redoks Titrasyonları | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 16, pages 381-394 /Laboratory Manual, pages 28-29 |
12 | Kompleksleşme Reaksiyonları / Sunum | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 17, pages 400-436 |
13 | Çökelme Reaksiyonları / Sunum | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 17, pages 400-436 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi / Laboratuvar Final | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, 9th Edition, Cengage Learning EMEA., 934 pp. Analytical Chemistry Laboratory Manual |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran