İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
ECON 318 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Makroekonominin Konuları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 318
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders orta dereceli makroekonomik kavramları tanıtarak ve bu kavramları makroekonomik ve mikro ekonomik analizlerde kullanarak öğrencilerin modern ekonominin nasıl işlediğini öğretmeyi amaçlar. Bu derste gelir, işsizlik, enflasyon, döviz kurları, ödemeler dengesi, devlet harcamaları, vergi, borçlanma, büyüme gibi toplam değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri incelenecektir. Ayrıca para politikalarının ve mali politikaların makroekonomik değişkenleri nasıl etkilediği ele alınacaktır. Son olarak makroekonomik istatistiği kullanarak nasıl tahmin yapılacağı öğrenilecektir(ABD verilerini kullanarak). |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir;Para politikaları, mali politikalar, işsizlik, enflasyon, büyüme, döviz kurları ve açık ekonomi, faiz oranları, sermaye giriş çıkışları, mali politika, para politikası ve ekonomik aktiviteler arasındaki ilişki, Amerika’daki mali politikalar ve para politikaları. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Makroekonomiye ve Makroekonomik kavramlara giriş | |
2 | Para ve Enflasyon | |
3 | Açık Ekonomi | |
4 | İşsizlik | |
5 | Ekonomik Büyüme 1: Sermaye Birikimi ve Nüfus Büyümesi | |
6 | Ekonomik Büyüme 2: Teknoloji Politikası ve ampiriği | |
7 | Kısa dönemde Konjonktur Dalgalanmaları | |
8 | ISLM modelinin kurulumu | |
9 | ISLM modelinin uygulanması | |
10 | MundellFleming modeli veDöviz kuru Rejimi | |
11 | Toplam Arz ve Kısa Dönemde Enflasyon ve İşsizlik arasındaki ilişki | |
12 | Makroekonomik Anlaşmazlık: İstikrar Politikası | |
13 | Makroekonomik Anlaşmazlık: Devlet Borçlanması | |
14 | Makroekonomik Anlaşmazlık: Tüketim | |
15 | Makroekonomik Anlaşmazlık: Yatırım | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | N. Gregory Mankiw, Macroeconomics, sixth edition 2007, published by Thomson Southwestern (ISBN 0324171919) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Robert J. Barro, Macroeconomics, fifth edition, published by The MIT presss, Cambridge , Massachusetts (ISBN: 0262024365) William Boyes and Michael Melvin, Macroeconomics, fifth edition 2004, published by Houghton Mifflin (ISBN 0618127941)Gary. E. Clayton and Martin G. Giesbrecht, A Guide to Everyday Economic Statistics, sixth edition 2004, Published by MacGrawHill (ISBN 0072873299). |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
X | ||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran