İŞLETME FAKÜLTESİ
Ekonomi
BA 221 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Finansal Muhasebe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 221
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere muhasebe uygulama ve pratiklerini öğretmeye yönelik giriş bilgileri vermektedir. Dersin temel amacı muhasebe bilgilerinin mahiyeti ve karar alıcılarının bu bilgileri nasıl kullandığını göstermektedir. Ders boyunca öğrencilere muhasebenin temel kavramları öğretilecek böylelikle muhasebe bilgilerinin yönetici seviyesinde kullanımı anlatılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere finansal tablo kullanımını ve hazırlanmasını öğretme amacıyla tasarlanmış giriş düzeyinde bir muhasebe dersidir. Geleceğin yöneticileri olacak öğrencilerin, işletmelerin karar verme süreçlerinde neden muhasebe ilkelerine, usullerine ve finansal tablolara ihtiyaç duyulduğunu farketmeleri gerekmektedir. Bu amaçla, derste temel muhasebe ilkeleri ve finansal tablo hazırlamak ve analiz etmek için gerekli kayıt süreci ve araçlar ayrıntılı olarak ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Muhasebeye Giriş | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 1 |
2 | Muhasebe Çevresine Bakış | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 1 |
3 | Finansal Tablolar ve Temel Muhasebe Kavramları | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 2 |
4 | Finansal Tablolar ve Temel Muhasebe Kavramları | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 2 |
5 | Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması - Temel Finansal Tabloların Hazırlanması | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 3 |
6 | Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması - Temel Finansal Tabloların Hazırlanması | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 3 |
7 | Emtia İşlemleri | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 4 |
8 | Stoklar | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 5 |
9 | Dönen Varlıklar ve Kısa Vadeli Yükümlülükler | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 7&8 |
10 | Dönen Varlıklar ve Kısa Vadeli Yükümlülükler | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 7&8 |
11 | İşletme Kapasitesi Ölçüleri - Duran Varlıklar | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 10 |
12 | Uzun Vadeli Borçlar ve Özkaynak | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 11&12 |
13 | Finansal Tablolar ve Temel Analiz | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 14 |
14 | Finansal Tablolar ve Temel Analiz | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill Chapter 14 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Şımga-Muğan, C., Hoşal-Akman, N. (2012), Principles of Financial Accounting, 5th Edition, McGraw-Hill, ISBN 9780077145934
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0077138058/information_center_view0/book_preface.html Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021), Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education, ISBN10: 1260247937 (Online book and assessment tool) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
19
|
19
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
27
|
27
|
Toplam |
140
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. |
|||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. |
|||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. |
|||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. |
|||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. |
|||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. |
|||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İngiltere'nin 'Elif' yarışı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü’nü bu yıl ikincilikle bitiren Elif Larende (22), yüksek not ortalaması ve araştırmalarıyla İngilizlerin radarına
‘Dijital garson’ Türkiye üçüncüsü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mehmet Güler, ‘fastposs’ adlı çalışmasıyla Türk Ekonomi Bankası’nın düzenlediği ‘Akıl Fikir Yarışması’nda üçüncü oldu.
Ekonomi Bölümü öğrencisi Mahsum Ferat Kaya'dan büyük başarı!
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Mahsum Ferat Kaya (22), Alman Akademik Değişim Servisi’nin (DAAD) Türkiye’deki sayılı gence verdiği ‘yaz okulu bursunu’ alarak 636 yıllık
‘Ahududu’ Türkiye ikincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Ekonomi Bölümü öğrencisi Mehmet Güler, yeni nesil sera yöntemleri kullanılarak tarımsal verimliliğin ve enerji tasarrufunun artırılmasına yönelik ‘Ahududu’
Dr. İdil Göksel 9 Eylül Gazetesi'nde Uzaktan Eğitim Süreci Üzerine Yazdı
İzmirin önemli yerel gazetelerinden 9 Eylül gazetesi bölümümüz öğretim üyesi Dr. İdil Göksel’in görüşlerine yer verdi. Online eğitimin avantajları ve dezavantajlarını karşılaştıran